در رویت گاهی ما می خواهیم بدون تغییر متریال و به صورت جزیی و در یک ویوی (پنجره) خاص، نوع نشان دادن المانی یا گونه ی خاصی از المان ها را تغییر دهیم. این ویو ممکن است پلان، مقطع، پرسپکتیو و یا نمای سه بعدی ایزومتریک باشد. مثلا برای یک پیش نمایش سریع، دیوارها را به رنگ مشکی (سالید) در بیاوریم.

در این پلان میخواهم نوع نمایش این دیوار در این ویو (تاکید می کنم این ویو و نه استاندارد کلی نشان دادن این دیوار در کل پروژه من) به صورت مشکی تو پر باشد.

Phase2(1)- 1

۱. دیوار را انتخاب و روی آن کلیک راست می کنم. گزینه‌ای هست به نام Override Graphics in View. این گزینه سه زیر گزینه دارد:

  • ۱. المان (Element) که تنظیمات تصویری تنها همان مورد انتخابی را تغییر می دهد (و نه همه دیوارهای مشابه در آن ویو).
  • ۲. گونه (Category) که تنظیمات تصویری همه جزییات هم قسم، یعنی همه دیوار ها را تغییر می‌دهد. این نکته قابل تاکید است که این گزینه کار Edit type را نمی کند و همه رقم دیوار و نه فقط یک دیوار خاص (مثلا دیوار به اسم فلان)،را تغییر می دهد.
  • ۳. فیلتر (Filter) که بعدا درباره این گزینه صحبت می کنیم.

۲. مطابق تصویر گزینه Category را انتخاب می کنیم تا پنجره تصویر بعدی باز شود.

Phase2(1)- 2

 

۳.این گزینه ها را در پستی جداگانه بررسی می کنیم. اما اینجا ما میخواهیم شکل برش خورده دیوار را تغییر دهیم. Cut Line مربوط به چگونگی نمایش خطوط برش خورده است که ما فعلا کاری با آن نداریم. به سراغ Cut Patterns می رویم.

Phase2(1) - 3

 

۴.در بخش Color رنگ و در Pattern قالبی (برای کاربران Autocad معادل Hatch است) که میخواهیم را انتخاب می کنیم که در اینجا مشکی سالید است.

Phase2(1) - 4

 

Phase2(1) -5

 

۵.در تصویر زیر می بینید که گزینه های مورد نظر ما اعمال شده:

Phase2(1) - 6

 

۶.و بعد از کلیک روی دکمه OK نتیجه زیر حاصل می شود:

Phase2(1) - 7

 

۷.در حالت زیر هم دیوار با هاشور آجر نشان داده شده که پنجره تنظیمات و نتیجه حاصله آن را می بینید:

Phase2(1) - 8

 

Phase2(1) - 9